tag:blogger.com,1999:blog-2389334795161374820.post1698251167789613042..comments2023-12-28T19:24:00.498+01:00Comments on jogasaman.com: A valóság kategóriái: a monizmusGauranga Dashttp://www.blogger.com/profile/04027013721347619626noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2389334795161374820.post-90920999843128665142013-10-01T20:57:13.222+02:002013-10-01T20:57:13.222+02:00És mi lenne ennél időszerűbb, mint Ashtanga Yoga J...És mi lenne ennél időszerűbb, mint Ashtanga Yoga Junky pár héttel ezelőtti írása, amibe ma reggel botlottam bele:<br />http://ranijeyaraj.blogspot.hu/2013/09/buddhas-list-of-useless-questions.html<br /><br />"...I can burden myself with more and more knowledge and "useless questions instead of just focusing on the 8 steps of Yoga. It’s almost like that is too simple and I want to make it complicated…..to feed my ego..."knoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2389334795161374820.post-12806892072974997702013-10-01T08:45:03.114+02:002013-10-01T08:45:03.114+02:00Jó úton haladsz :-)Jó úton haladsz :-)Gauranga Dashttps://www.blogger.com/profile/04027013721347619626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2389334795161374820.post-86593708306895175012013-09-30T20:54:09.467+02:002013-09-30T20:54:09.467+02:00Tyűű, belehúztál :)
Emésztem, amiket írtál, igazán...Tyűű, belehúztál :)<br />Emésztem, amiket írtál, igazán érdemben nem tudok reflektálni (valószínűleg nem is fontos), de azt biztos, hogy elkezdtem tovább mélyedni a témában. Azért pár zavaros gondolat, hogy merre járok én, hátha másokat is további elmélyülésre késztet a zavarosság :)))<br /><br />Ez a buddhizmus nihilizmus téma számomra idegen, bennem a buddhizmus kapcsán a középút, a Middle way él, ami azt gondolom távol áll a szélsőséges nihilista megközelítéstől (Nietzsche?!). Ahogy egy példa: sem a hedonizmus, sem a teljes lemondás és koplalás sem szabadít meg a szenvedéstől, mint két véglet.<br /><br />A szenvedés oka a kötődés és e tekintetben nem arról van-e itt szó, hogy fogadd el a dolgok változását és ne kötődj hozzájuk, mintha örökké változatlan lenne.<br />Aparigraha is vonatkozik erre?!<br />De másrészről ez nem implikálja, hogy akkor ne csinálj semmit, hiszen része vagy a folyamatnak.<br /><br />Én itt visszaköszönni látom a flow-t, bár tudom, kicsit más kontextusban szokott előfordulni, de a flow is valahogy a jelenben lévő teljes azonosulás azzal, ami csinálsz. Avagy nem is te csinálod, hanem az a valami teszi veled, a kettő nem elkülöníthető. Ahogy egy tökéletes vinyasanál te mozogsz, vagy a vinyasa mozgat téged?<br />Bár ez meg épp már a Zen buddhizmus megközelítése.<br /><br />Egy biztos, értem Krishnamacharya mondását, hogy ne járj párhuzamosan mindenféle gurukhoz, mert összezavarnak :)))knoreply@blogger.com