2011. november 11., péntek

Első éjszaka Bangkokban

Szerdán reggel még elpályáztam Rolandhoz egy thaibox edzésre, nehogy felkészületlenül menjek ki Thaiföldre :-). Jó húzós edzés volt, és a legvégén, amikor már azt vártuk, hogy mondja ki a megváltó "stretching" szót, gyorsan levetette velünk a bandázst, és odaküldött a bordásfalhoz: "100 fekvőtámasz, 100 guggolás, 100 felülés és 50 húzódzkodás, mielőtt hazamentek." - hangzott az instrukció. Én a felülés helyett 100 lábemelést csináltam, de így is elszórakoztuk vele vagy húsz percig. Utána búcsút intettünk Rolandnak, most már garantáltan jól fogok aludni a repülőgépen.

Otthon csomagolás, jógamatrac, Thaibox felszerelés, snorkel a legfontosabb kellékek. Plusz a nagy bozótvágó kés, mert ananászt csak azzal lehet pucolni. A gyereknek úszógumi, és tonnányi kaja, nehogy éhenhaljon. Az első rész, Budapest-Doha, öt-hat óra hosszú volt, azalatt nem tudtam aludni, viszont kellőképpen elgémberedtek már a végtagjaim. Dohában kb egy óránk volt az átszállásra, és máris indultunk Bangkokba, még hét óra repülés. Ebből sikerült valahogy végigaludnom ötöt, utána evészet volt, majd leszálltunk. Miközben arra vártunk, hogy elhagyjuk a gépet, a lányom hányt egy hatalmasat, de legalább megkönnyebbült.

Dél körül szálltunk le Bagkokban, a levegő a vártnál kevésbé párás, és nincs is olyan fülledt meleg, pont jó. Betaxiztunk a hotelbe, ahol bejelentkeztünk, majd átirányítottak egy bazinagy, Trendy nevű szállodakomplexumba, mert ott volt az apartman, amit béreltünk. Az első szobában nem ment az internet, így átköltöztettek egy másikba, ahol kisebb volt az ágy, így én a kanapéra szorultam, az ablak alá. Kipakolás és zuhanyzás után irány egy vegetáriánus étterem. Láttunk egyet útközben, mintegy fél óra séta után landoltunk a Dosa King nevű indiai étteremben. Mivel az indiai konyhát már ismerem, könnyen ki tudtam választani a fehérjedús és szénhidrátszegény étkeket, viszont egyelőre még nem kötöttünk közelebbi ismeretséget a Thai konyhával. Lehet, hogy szerencsére, mert legalább még nem megy a hasunk :-). Ebáéd után be egy csilivili szupermarketbe, gyömölcsöt és vizet venni. Meg Pincinek egy sajtos csipszet. Az utcán még ittunk egy kókuszt és vissza a hotelbe.

Ott megkérdeztem az angolul nem tudó recepciós csajt, hogy merre van a Gym. Persze nem tudta, vagy nem értette, de az egyik vendég megsúgta, hogy a hatodikon van. Kiléptünk a liftből, és meg is talátuk a medencét, valamint a meglehetősen gyéren felszerelt gyúrótermet, ahol egy pár csaj taposta a futógépet és egy pasi fekvenyomott. Persze lányom szeméből egy csapásra elillant az álom, amint meglátta a medencét, úgyhogy kénytelenek voltunk fördőgatyát húzni, és belevetni magunkat a medencébe. Volt sekély része is, de a mélyben is tud úszkálni a lányom az úszógumival. Én letoltam 20 kört gyorsba, mondjuk nem nagy a medence, max 15-20 méter lehet az úszós része.

Utána átöltöztem és be a gymbe, ahol ezerrel küldték a klímát, amit utálok, mert nem csak hogy nem tudok izzadni, de még meg is fázom edzés közben. Úgyhogy felhúzam egyetlen szál kapucnisomat, amit hoztam magammal, és így láttam neki az ugrókötelezésnek. 15 perc kötél, majd 45 perc erősítés, egy-két gépet meg súlyzót azért tudtam használni is. Azután kitelepedtem a medence szélére, és már sötétben, de még lenyomtam az egyes sorozatot. Ez a szett így repülés utáni jetlagre pont jó volt, gondoltam, és felmentem aludni. A képet savászanában készítettem, a medence éjszakai látképével, mert sok minden mást eddig nem igazán láttunk még Bangkokból, de ez eddig tetszik. Holnap belevetjük magunkat a bangkoki kalandokba!