2014. augusztus 25., hétfő

Primosten - beszt evör jógatábor

Szombat óta zajlik a jógatáborunk Primostenben, ebből kifolyólag kevésbé vagyok aktív az interneten. Most néhány bekezdésben beszámolok az eddigi eseményekről, azután majd pénteken is érkezik még egy összefoglaló a hátralévő részről.

Majdnem ötvenen jöttünk idén jógatáborozni, és mivel sokan már a nyár vége felé jelentkeztek, több új apartmant kellett foglalnunk a meglévők mellé, így nem mindegyik van közvetlenül egy kupacban. Mi Orsival és Lolával már péntek reggel indultunk otthonról, és kora délutánra itt is voltunk. Amikor próbáltunk beállni a szállásunkra, elakadtunk a szúk és meredek utcácskában, ezt a tükrünk bánta. Közben a tulaj is kijött, és felfedezte, hogy hárman vagyunk, és nem ketten. Erre rávágta, hogy akkor nem mehetünk oda, mert kicsi az apartman, nem fér el a gyerek. Nosza, kezdhettünk másik szállást keresgélni magunknak, ami sikerült is szerencsére egy órán belül.

A délutánt strandolással töltöttük, én meg még futottam és edzettem is egyet. Szombaton elkezdtek szállingózni a vendégek, és hogy még nagyobb legyen a kavarodás, estére egy jókora vihar is bejött, patakokban folyt az esővíz a lejtős utcákon, még jég is esett. Így az estére tervezett eligazítás elmaradt, és a vacsorát is csak hevenyészve tudtuk elkészíteni. Még éjszaka is esett, de másnapra már szép időre ébredtünk, és elkezdődött a reggeli Ashtanga-óra a Hotel Zora konferencia-termében. Tengerre nyíló kilátás és a sirályok hangja közepette toltuk le az eső sorozatot, felejthetetlen élmény!

Ricsi és Dávid reggel, délben és estére is főznek, így a reggeli jóga után már mindenki mehet tankolni. Utána ki-ki belátása szerint strandol, illetve voltak, akik kirándulni, biciklizni mennek, van itt sok látnivaló a környéken. Délután fél ötkor a fitneszterem tetőteraszán voltunk. Pránájámával kezdtünk, majd Nagy Angi tartott egy Agni-jóga órát. Orsi Lolával végigcsinálja reggelente az Ashtanga álló sorozatot, én pedig a délutáni jógaórát tolom végig. Jóga után még csináltunk egy edzést is Sanyival: 100 egylábas ugrókötél/10 egylábas burpee, mindebből 10 kör megállás nélkül. Nekem 17 perc volt, ő a felével is megelégedett. Utána csináltunk még egy húzódzkodás-piramist 10-től 1-ig és vissza. Ez így elég is volt vasárnapra. Hétfőn reggel ismét Ashtanga, illetve délután háromkor csináltunk egy öböl-átúszást hatan. 500 méter oda, 500 vissza. Fél ötkor ismét pránájáma, majd hátrahajlító óra Angival.

Ja és azt elfelejtettem mondani, hogy velünk jött Szabadi Andi, aki szintén jógaoktató, és kitűnő hang drum-játékos is. Persze kedvenc hangszerét is hozta, és a relaxációk alatt, valamint a jógaórák után különleges, "elszállós" koncerteket szokott adni. A csoportképen is ő ül középen a hangszerrel az ölében. A jóga után még nyomtunk egy kettlebell-edzést Sanyival, és utána vacsora.

A keddi nap is Ashtangával kezdődött. Minden nap van egy-két plusz gyakorlat, az elmúlt két napban a híddal és a dropback-kel foglalkoztunk részletesebben. A társaság nagyon jól érzi magát, szépen barnulnak és egyre jobban gyakorolnak, pedig intenzív a kiképzés. Én is leégtem egyszer-kétszer, vigyázni kell azért a nappal. Kedd délután ismét Nagy Angi tartotta az órát a pránájáma után, méghozzá csípőnyitó vinyásza volt terítéken. Utána a street workout edzésen mer heten voltunk. Én 100 széles húzódzkodást, 100 tolódzkodást rúdon, 75 lábemelést, 75 szűk fekvőtámaszt, 50 tolódzkodást és 50 inverz húzódzkodást csináltam meg, a többiek egy kicsit kevesebbet. A napközbeni strandolás is sokat kivesz az emberből, este nincs gond az alvással. Úgyhogy most lassan nyugovóra is térek, holnap szintén sűrű program várható.