2012. december 7., péntek

Kovalam Chill

Szerda hajnalban végre megérkeztünk Kovalamba, megcsapott a jó kis párás tengeri levegő, ahogy kiszálltunk a taxiból. Ugyanazt a szobát kaptuk a Golden Sands-ben, mint két éve, ide közel van a jógaterem és a Kalari is. Úgy döntöttünk, hogy lefekszünk pár órára pihenni, elvégre azért jöttünk :-)

Végül délben ébredtünk, és elmentünk beszélni Padmával, valamint Ambareessal jóga- és Kalari-ügyben. Reggel hatkor fog kezdődni a jóga, utána közvetlenül fél nyolctól a Kalari. Első utunk a szupermarketbe vezetett, mert ugye kellett pár dolog meg némi gyümölcs, utána pedig irány a strand. Jó nagy hullámok voltak, de először nyomtunk egy ashtangát a parton. Nagy tetszést aratott a néhány kósza turista körében, páran fotóztak, egy-két ember elkezdett lelkesen ászanázni.

Utána egy jó fürdőzés az óriási hullámok között, majd némi napozás a lemenő nap gyér sugaraiban. Este gyümölcsparti, utána lefekvés. Kicsit nehéz megszokni azt, hogy itt három és fél órával előrébb jár az idő, mint otthon, de egy-két nap múlva átállunk szerintem.

Reggel kelés negyed hatkor, irány a mysore class! Ketten vagyunk csak Orsival, Padma vezetett hatha-jóga órát tart fél nyolctól pár turistának. Rendben lenyomtuk, egy fokkal már jobban ment, mint a tegnapi tengerparti gyakorlás, ahol tetőtől talpig homokosak lettünk. Padma nem sokat igazított, egyszer-kétszer nyúlt csak bele az ászanáinkba. lehet, hogy első reggel még nézi, hogyan csináljuk, aztán holnap többet fog segíteni (remélem).

Elmondtuk a befejező mantrát, irány Ambareesh. Nála két francia gyakorolt, akiken látszott, hogy pár napja mér elkezdték a kiképzést. Mivel Orsinak ez volt az első ismerkedése a Kalarival, csak alaki gyakorlatokat végeztünk, de azok között volt egy pár, ami nekem is új volt még. A franciák közben botoztak, mi meg jó mély terpeszekben osontunk előre-hátra parancsszóra. Az izomláz a combközelítőkben meglesz most is, azt már érzem :-).

Kalari után kivakartuk magunkat az izzadt koszból, majd elugrottam két kókuszért, mg Orsi megcsinálta a reggelit. A gyümölcsök nagyon jók itt, javarészt azt eszünk. Reggeli után még egy kis ejtőzés, utána elmentünk a templomba leszervezni az esküvőnket. Bár a templomot éppen renoválják, azért bevállaltak jövő péntekre, úgyhogy akkor összeadnak bennünket.

Délután strandoltunk egy kicsit, de nem sütött a nap túlzottan. Este elugrottunk egy étterembe, majd itthon egy kis internet (irtó lassú), blogolás, utána fekvés. Készülünk a holnapi napra. Pár nap múlva újra írok beszámolót, ha történik addig valami érdekes.