2019. március 15., péntek

Tavaszi Elvonulás beszámoló 1. rész

Március 15, péntek

Úgy döntöttem, hogy összefoglalom nektek röviden a hétvégén történteket, nagyon jó kis elvonulás jött össze! Március 15-én érkeztünk meg Szilvásváradra 22-edmagunkkal és a szakáccsal, Ricsivel. Ez a kis beszámoló persze nem adja vissza az egész elvonulás hangulatát és élményeit, de azért igyekszem a magam számára is lejegyezni, hogy mik történtek. Először egy Ashtanga gyakorlással nyitottunk, az első sorozatot csináltuk végig a csónakpózig, majd a befejező pózokat. Utána egy csakratisztító légzőgyakorlatot végeztünk, mindegyik csakrára koncentrálva végrehajtottunk 100 bhásztrikát, azaz fújtató légzést, a végén két légzésvisszatartással. Utána következett a jól megérdemelt ebéd. Mi visszavonultunk pihenni a gyerekekkel ebéd után, mert nem sokat aludtunk az elvonulás előtti két napban. Addig a többiek felfedezték a környéket, és tűzifát gyűjtöttek az esti tábortűzhöz.

Délután Orsi vezetésével volt egy óra ászana-gyakorlás, majd én tartottam csakra-hangfürdőt. Ez egy olyan hangfürdő, hogy csakránként tíz percig zengetem a hangtálakat és az adott csakrákhoz illő egyéb hangszereket. Mindenkinek nagyon tetszett, fizikai és lelki tünetek oldódását is megtapasztalták. Este az volt a tervem, hogy a vacsora előtt meggyújtjuk a tüzet, és elvégzünk egy rövid tisztító szertartást. De a csapat kikönyörögte, hogy vacsorázhassanak, így csak utána tudtuk meggyújtani a tüzet. Persze mindegyik szertartásnak akkor nagyobb az ereje, ha az ember valamit felajánl előtte, mondjuk böjtöt vagy valamilyen lemondást. A szertartás lényege az volt, hogy egy faágba gondolatban belehelyeztük mindazt, amit a tavasz közeledtével el akarunk engedni, elégetni, átalakítani; majd egyénileg mindenki behelyezte a tűzbe.

Közben elénekeltünk néhány sámándalt, és beszélgettünk. 11 körül értem vissza a szobámba, ahol volt egy infraszauna. A család már aludt, én pedig még beültem egy kicsit olvasni az infraszaunába.

Március 16, szombat

Reggel hétkor kezdtük a gyakorlást, majdnem mindenki ott volt. Ma már végigmentünk a teljes Ashtanga első sorozaton. A gyakorlás után egy sámándobos utazás következett, melyben az Életfa segítségével utaztunk az alsó és felső világokba és megkerestük az erőállatunkat. Ez egy kicsit komplex feladatnak bizonyult azok számára, akik még nem nagyon ismerték a sámánrévülés technikáját és ezeket a szimbólumrendszereket. De azárt a legtöbben találkoztak az erőállatukkal, aminek a következő gyakorlatokban is hasznát tudták venni. Ezután következett a reggeli, már tíz óra felé jártunk. A következő programpont egy kirándulás volt a Szalajka-völgybe és az Ősember-barlangba. Hogy mi történt a barlangban, azt majd a második részben fogom leírni.