2013. augusztus 26., hétfő

És megint Bracra jöttünk...

Elkezdődött az idei jógatábor. Mi már péntek reggel elindultunk. Nem szeretem a hosszú autóutakat, mert az embernek órákon át egy helyben kell ülnie. Úgyhogy amikor az első horvát benzinkútnál megálltunk, találtam is egy „majomlétrát” a gyerekeknek épített kis játszótéren, és húzódzkodtam egy jót rajta, meg fekvőtámaszoztam is. Utána már nyugodtabban tudtam ülni a kocsiban Splitig. A komp-kikötőben szintén volt egy húzódzkodásra alkalmas reklámtábla, így nem telt el edzés nélkül a pénteki nap sem.

Mire Bolba értünk és beköltöztünk az apartmanba, már lefelé hajlott a Nap, és így túl hideg volt a fürdéshez, de Gyuri és Orsi azért bevállalták. Én csak a tengerparton fekvőtámaszoztam, meg váll fölé nyomtam egy jókora kővel. Kellemesen kifáradva tértünk nyugovóra. Szombaton reggel futottam, aztán Gyurival edzettünk egyet a focipályán. Reggeli után némi strandolás, fürdés, majd délután felé elkezdtek szállingózni a jógatáborosok. Idén a szokásosnál is később értek ide néhányan, úgyhogy a szombat esti „Welcome”-jógán csak négyen vettek részt. Őket azonban jól átmozgattam a hosszú kocsikázás után. Én magam is gyakoroltam egy órát, mielőtt kezdtem az óratartást.

A vacsorát már Ricsi és Dávid prezentálták, akiknek egészen sikerült ráállniuk idén a vegán főzésre, így én is sok mindent meg tudok enni a főztjükből, és a többiek is nagyon szeretik. Vasárnap reggel kezdődött az Ashtanga óra a konferencia-teremben, egyelőre egy lightos első sorozatot gyakoroltunk, tekintve, hogy páran még nem is nagyon ashtangáztak eddig. A következő napokban majd dúsítom egy kicsit a reggeli gyakorlás anyagát.

Reggeli után strand, majd ebéd, és délután volt megint jóga öttől. Én ebéd helyett elmentem futni egyet a hegyekbe, aztán edzettem egy jót a focipályán. Délután ötkor volt a hátrahajlítás-óra Orsi vezetésével, előtte pedig a dzsálándhára- és múla-bandhát gyakoroltuk. A hátrahajlító órát én is végigcsináltam, így kellemesen megnyílt a gerincem és a vállam, amelyet meglehetősen leterheltem az elmúlt három nap edzéseivel.

Az óra után még cigánykerekeztünk egy kicsit, majd beugrottunk a városba vásárolni néhány dolgot. Vacsora utánra egy ismerkedős-beszélgetős estét terveztünk, úgyhogy mindenki bemutatkozott, én pedig a jóga nyolc fokozatáról és a pránájámáról beszéltem. Végül több, mint két órásra nyúlt a beszélgetés, és a táplálkozásról szóló eszmecserébe torkollott, de azt nem akartam annyira részletezni, tekintve, hogy szeptemberben fogok egy előadást tartani ebben a témában. Kétnaponta lesz élménybeszámoló a táborról, egyelőre úgy néz ki, hogy mindenki jól érzi magát.