2009. július 27., hétfő

Krisna-völgyi búcsú beszámoló

Jóga a változó világban - talán ez a mottó felelne meg legjobban a hét végén Krisna-völgyben átélt kalandjainkhoz. Péntek hajnalban indultunk el Budapestről Fecóval egy kölcsönkapott teherautóban, mivel le kellett juttatni az Atma Center shopos áruját. Közben Betti és Ancsa is lekeveredtek valahogyan a farmra, ugyanis 11.10-re voltunk beírva az első jógabemutatóra. Útközben kiderült, hogy még nyugtatömböket is kell venni, illetve István felhívott, hogy jött reggeli órát tartani, de nem tud bemenni, mert Betti elfelejtette odaadni neki a kulcsot.

Végre megérkeztünk a farmra, kipakoltuk az árut a kocsiból. Mintegy fél óránk jutott a bemelegítésre, szerencsére a 39 fok segített. Tulajdonképpen mi nyitottuk a műsort, közben kezdtek beszállingózni az emberek. Egész jól sikerült végigcsinálni, fel is vettük. A hang és a videó nemsokára elérhető lesz, csak meg kell vágni egy kicsit. Én az egyes sorozatból csináltam egy tíz perces bemutatót, a Bettiék egy páros koreográfiát adtak elő. Utána jött az esküvő, el kellett szaladnom fürödni.

Az esküvő közben érkezett meg Indradyumna Swami és fesztiválcsapata a lengyel turnéról. Van közöttük két jógás, Vraja-sakha és Lal-Krisna, ukrán ikertestvérek. Nagyon keményen nyomják. Ők is tartottak bemutatót napközben, egy csomó kartámaszos ászanával meg egyéb nyalánksággal. Azt is felvettük videóra, meg egy pár fénykép is készült. Voltak még táncosok, indiaiak meg oroszok is, és egy harcművész srác, aki két kardot pörgetett össze-vissza. Az egész felsőtestén nem volt szőr, gondoltam hátha azért, mert a sok kardpörgetés közepette (volt, amikor a testén húzta végig), már leborotválta az összeset. Aztán kiderült, hogy nem is élesek a kardok :-( Nem baj, azért látványos volt a bemutató.

Az első napos kánikula után éjszaka jött a vihar és a lehűlés, így szombaton 18 fokos borús időjárásban kellett bemutatózni. Ráadásul áttették a bemutatónkat reggelre a délután 5 helyett. Gondoltam, ha már ilyen hideg van, alaposan be kell melegíteni. Végigcsináltam az egész második sorozatot a sátor mögötti téren. Melegítő-felsőben egészen beizzadtam, de ha levettem, rám fagyott az izzadság. Közben a munkások a sátrat szerelték felettem.

10.40-re voltunk beírva, Betti és Ancsa előtte 10 perccel futott be. Akkor már az ukrán jógások is ott voltak, panaszkodtam nekik, hogy nem hajlok a hidegben. Ők meg azt mondták, hogy nekik tegnap volt túl meleg. Felmentünk, elkezdtük (volna), de az Ipod-om valamiért nem játszotta le a zenét. Végül a Bettiék zenéjére elkezdtem a 2. sorozat-bemutatót. Az elmém így is szétszórt volt, most meg pláne nem tudtam koncentrálni. Minden ászana előtt gondolkoznom kellet, hogy mi jön. Végül egész jól sikerült, attól eltekintve, hogy a hídból nem tudtam felállni. Az ukránok felvették amit csináltunk, gondolom meg is nézték a nap folyamán.

Utána ismét egy kaotikus eskövő, amiről késtek a menyasszonyok, így a végét le kellett rövidíteni egy kicsit. Istvánék délutánra ígérkeztek a farmra, miközben én a gyerekkel jöttem-mentem. Végül estefelé találkoztunk, amikor az üres nagysátorban töltögettem fel a fotókat a Facebook-ra. Kiderült, hogy ötkor is volt egy jógabemutató, az egyik ukrán srác tartotta. Átemelt egy pár elemet a miénkből, egész jókat csinált. István fotózott egy csomót. Andi és Anna jöttek még vele Budapestről. Voltak a templomban, megnéztek mindent. Azt hiszem, tetszett nekik a farm.

Mindkét nap nem tudtam elaludni éjfélig, és vasárnap reggelre a derekam is beállt a puha matractól, amin aludtam. A vasárnapi jógabemutatónk 15.40-re van ütemezve, remélem, túlélem valahogy. Reggel már melegebb volt, mint szombaton, de azért az erős szél zavaró volt. 11-kor odamentem a sátorhoz, elkezdtem készülődni az esküvőre. Az előkészületek egész jól zajlottak, közben azért bejött 1-2 gikszer. Ranjit Rae, az indiai nagykövet is ott volt, köszöntő beszédet mondott. Kedves ember, azt szokta mondogatni, hogy túl sokat jógázom és már lassan elfogyok.

Esküvő után a Shankhya bombayi tánccsoport táncolt egy üdítő botos táncot, egyszóval színes volt a műsor. Én elmentem átöltözni, hogy egy kicsit gyakoroljak a bemutató előtt. Ahhoz képest, hogy a 3. sorozatból akartam bemutatózni, eléggé a mélyponton éreztem magamat. A sátor mögött Vraja-sakha gyakorolt, az egyik ukrán srác. Kiderült, hogy a tesója, Lal Krisna kifordította a hüvelykujját, és ezért ma egyedül kell bemutatóznia. Adtam nekik Mahanarayan olajat, hogy kenegessék. Azért egyedül se volt semmi, háromszor is volt a színpadon. Egész jógafesztivál-jellege lett az idei búcsúnak. Remélem, egy páran elkezdenek jógázni a hétvégi vendégek közül.

Szóval elkezdtem hátul a sátor mögött gyakorolni, miközben mindenki jött-ment, nézegetett minket. Közben a lelki tanítómesterem, Sivarama Maharaja is arra jött a nagykövettel, lefotózkodtak az indiai tánccsoporttal. A derekam tök merev, nem tudom mi lesz. Mindenesetre elpróbáltam a sorozatomat, reméltem, hogy ne felejtem el. Csináltam egy jó pár hátrahajlítást is, hátha belejövök. Közben Betti és Ancsa is megjelent. Betti is melegített vagy 3/4 órát, Ancsa az esküvői ebédről jött. Mondtam neki, hogy jó hányást a színpadon, de ő nem aggódott. Betti egészen belelovalta magát, már a jövő évi koreográfiát kezdte kidolgozni, hirtelen felindultságában még a pádángustha-dhanurászanát is simán megcsinálta.

Végül felmentünk, teli sátor. Ma volt a legnagyobb a nézettségünk, azt hiszem. A zene is indult, szerencsére. Gyakorlás közben hallottam ugyanis, hogy Vraja-sakha zenéje is leállt félúton, mikor fent volt a színpadon, pedig biztosan még folytatta volna a bemutatót. Lenyomtam a sorozatot, meglepő módon minden sikerült. Még a híd is. A végén befeküdtem Krisnászanába, ezt közben találtuk ki. A Bettiéknek is most sikerült a legjobban, csak pechünkre Gyurika nem vette fel videóra, mert azt mondta, hogy már úgyis megvan. Szóval az ő bemutatójukból az kerül fel a Youtube-ra, ami van, és a héten még az enyémek, az ukránoké meg egy pár másik video-anyag is felkerül, amint megvágtam. Egyelőre fotóalbum van, és a jógabemutatók hangfelvétele.

Bemutató után már lassan készülődtünk a búcsú befejezésére. Végül 8 óra lett, mire az Atmás sátrat is összepakoltuk, és Fecóval elindultunk Pestre a teherautóval. Éjfélre ágyba is kerültem. Mondjuk már megszoktam ezt az elmúlt három nap alatt. Legalább kipihenten kezdhetem a jövő hetet. Izgalmas hétvége volt, sok mindenkinek mutathattunk egy kis ízelítőt a jógából. Remélem, kedvet kapnak hozzá.