Múlt pénteken megtartottuk az első pránájáma- és mantra-órát az Atma Center Pest-ben este 6-tól. Nem mondom, hogy tolongtunk, mert rajtam kívül három jógás lány volt, de ők nagyon élvezték. Az elején elénekeltünk néhány mantrát együtt, miközben mindegyiknek elmagyaráztam a jelentését. Az invokációs és a befejező mantrát rendszeresen szoktuk használni az óra elején és végén. A középső három mantra Patandzsalihoz szólt, szerintem érdemes velük is megismerkedni. Utána pránajámát gyakoroltunk, a hasi, középső és kulcscsonti légzést, illetve a teljes Uddzsájí pránájámát. Felvettem a hanganyagot, innen le is tölthetitek. Persze még jobb, ha legközelebb személyesen is eljöttök, mert nagyon kellemes élmény együtt mantrázni és pránájámázni. Otthon is lehet gyakorolni, persze nem kötelező a vízesésben üldögélve, mint a képen látható jógi. Most pénteken Patandzsali életéről és a jóga-szútrákról lesz egy bevezető előadás, és ezen túl havonta egy pránájáma, illetve egy jóga-szútra előadás várható péntekenként. Aki el tud jönni, azt szeretettel várjuk. Itt pedig a mantrákat olvashatjátok.
Harih Óm Szaha návavatu Szaha nau bhunaktu
Szaha vírjan karavávahaih
Tédzsaszvinávadhítamasztu má vidvisávahaih
Óm sánti sánti sánti
Szaha vírjan karavávahaih
Tédzsaszvinávadhítamasztu má vidvisávahaih
Óm sánti sánti sánti
„Óm Hari! Bárcsak az Úr megvédene minket, bárcsak táplálna minket! Bárcsak erővel tudnánk együtt tevékenykedni! Bárcsak a tanulmányaink töretlenek és sikeresek lennének! Bárcsak elkerülnénk a gyűlölködést! Óm, legyen béke bennem, legyen béke körülöttem, és legyen béke az erőkben, melyek rám hatnak! „
jógéna csittaszja padéna vácsám
málám saríraszja csa vaidjakéna
jópákaróttam pravaram munínám
patandzsali prándzsaliránató’szmi
málám saríraszja csa vaidjakéna
jópákaróttam pravaram munínám
patandzsali prándzsaliránató’szmi
Az elme megtisztítása érdekében adta Patandzsali a jóga tudományát. A beszéd megtisztítása érdekében adta a nyelvtanhoz fűzött magyarázatot. A test szennyeződéseinek eltávolítása érdekében adta az orvostudományt. Hadd közelítsem meg azt, aki ezeket a dolgokat adta nekünk, hadd hajtsam meg a fejemet összetett kézzel Patandzsali előtt!
dzsívamani bradzsatpháná szahaszra vidruth visvambhara
mandalája anantája nágarádzsája namaha
mandalája anantája nágarádzsája namaha
Az egyéni lélek smaragdként ragyog Ananta kígyó fején, akinek ezer feje van, és három és fél végtelen körben tekeredik a farka. Óh, kígyók fejedelme, tiszteletemet ajánlom Neked!
ábáhu purusákáram sankha csakrászi dhárinam
szahaszra siraszam svétam pranamámi patandzsalím
szahaszra siraszam svétam pranamámi patandzsalím
Felajánlom a hódolatomat Patandzsalinak, Ádisésa inkarnációjának, aki fehér és ezer fejével ragyog (mint az isteni kígyó, Ananta), nyaktól lefelé emberi testtel rendelkezik; egy kagylókürtöt (az isteni hangot), a csakrát, vagyis a végtelen időt képviselő tűzkereket, valamint a megkülönböztetés kardját tartja a kezében.
Óm púrnam adah púrnam idam Púrnát púrnam udacsjaté
Púrnaszja púrnam ádája Púrnam evávasisjaté
Óm sánti sánti sánti
Púrnaszja púrnam ádája Púrnam evávasisjaté
Óm sánti sánti sánti
„Az Istenség Személyisége tökéletes és teljes, és mivel maradéktalanul tökéletes, mindabban, ami Belőle kiárad — s így ebben a mulandó világban is —, minden megvan ahhoz, hogy hiánytalanul teljes legyen. Bármit hozzon létre a Teljes Egész, az önmagában is teljes. Ő a Teljes Egész, ezért bár számtalan hiánytalan egység árad ki Belőle, megmarad teljes egésznek. Óm, legyen béke bennem, legyen béke körülöttem, és legyen béke az erőkben, melyek rám hatnak! „
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése