2012. február 10., péntek

Mango Bay

Reggel 6:30. Indulás a búvártúrára. Először egy helyközi taxis áll meg, de kiderül, hogy nem vele megyünk. Utána jön egy rendes nagy busz, na az a miénk. Útközben egy másik hotelnél felszáll egy kazal kínai turista, az idegenvezetőjük végig is reppeli az utat kínaiul. Én közben zenét hallgatok, a csapatom többi tagja frusztrálódik. Megérkezünk a kikötőbe, banán és sonkás szendvics a reggeli. felszállunk a hajóra Koh Tao felé menet. Másfél óra az út, egyre jobban süt a nap a fedélzeten, mi meg kenjük magunkat 30-as faktorral.

Befutott a hajó, átszállunk egy másikra, onnan fogunk majd búvárkodni. A kikötő a Koh Tao melletti Koh Nagyuan szigeten van, amit egy Thai üzletember megvásárolt magánbirtoknak, és onnan hajókázunk át Koh Tao Mango Bay nevű öblébe. Rövid kioktatás után snorkeleket az arcra, csutorát a szájba, és mehet a merülés! Tényleg csodálatos színpompás halak vannak, csíkosak, pöttyösek, kékek, zöldek, sárgák, szivárványszínűek, és a víz alatti kamerával még fotókat is készítünk róluk.

Én mondjuk fél óra alatt kifagyok a vízből, és még a hajón is fázom, A többiek jobban bírják. Mindenki megvan, indulás vissza Koh Nangyuangra, ahová nem lehet PET-palackokat bevinni, és ahol az ebéd vár bennünket. Svédasztalos jelleggel lehet pakolni a zöldséget, gyümölcsöt, van persze más is, de az bennünket nem nagyon érdekel. Utána ezt a gyönyörű szigetet nézhetjük meg, ami igazából három sziget, és egy-egy korallzátony köti őket össze. A világ tíz legszebb szigete között tartják számon. Felkapaszkodunk a kilátóba, fotó a háttérben a korallzátonyokkal. Utána még egy kis snorkel, majd fél háromkor indulás hazafelé.

Én kiterítem a törölközőt a fedélzeten, hogy majd alszom egy jót, de kisvártatva feltámad a szél, és felkorbácsolja a hullámokat. A hajót ide-oda dobálja, és néha a víz is befröcsög a mellvéd mögé. A többiek inkább a klimatizált lenti teret választják, én fenn maradok, fekve nem annyira liftezik a gyomrom. De az út vége felé már két pólóban is fázom, és én is lekecmergek. lent sem volt sokkal élvezetesebb az út, egymás után hánytak az emberek.  Mi nagyjából megúsztuk, csak Attila látta viszont a félig megemésztett ebédet egy kis zacskóban.

Kikötöttünk, irány a busz, végül egy órás késéssel érkezünk meg a Thaibox edzésre. Ha jól látom, az utolsó menet sparring megy, huh, ezt megúsztam :-) Tegnap óta még sajog a bicepszem, nem árt neki egy nap pihenő. Ott látom eddigi ellenfeleimet, az orosz srácot meg az újzélandi csajt is a gyakorlótéren, nem kizárt, hogy még összeakadok velük a héten. De ma csak autógumi-püfölés van, zsákolás meg iskola Junnal. Azért ez sem nyugdíjas-torna, megizzadok rendesen. A végére erősítés, majd nyújtunk. Egyre lelkesebb mindenki nyújtani, mióta Noémi mutatja a jógás pózokat.

Eseménydús nap volt, irány haza és rendbeszedjük magunkat, holnap reggel ismét jógával kezdjük a napot.