2014. május 5., hétfő

Király volt Királyréten!

A májusi hosszú hétvégére esett a harmadik elvonulásunk, mely ismét telt házasra és remek hangulatúra sikeredett. Királyrétre mentünk, a Fatornyos Fogadóba, ami nincs is túlzottan messze Budapesttől. Pénteken 10 körül érkeztek a résztvevők, beköltöztek a szobájukba, majd a hotel előtti napos területen le is toltunk egy Ashtangát a patak csörgedező hangja és a madárcsicsergés kíséretében. Sok új arc is volt, akikkel még nem találkoztam, de persze ismerős atmás jógásokból is akadt bőven. A jóga után Ricsiék már készültek az ebéddel, és mindhárom nap igazán finomat és egészségeset alkottak. Voltak páran, akik mondták is, hogy nem tudják, mit értékelnek jobban, a jógát vagy a vega kaját.

Délután volt egy kis pihenő, és ezalatt elmentem Danival a közeli játszótérre edzeni meg kettlebellezni. Este Szabó Andi tartott egy remek csípőnyitó órát, ami nekem is kifejezetten jól esett a pénteki meg csütörtöki edzések után. A vacsora után mindenki lepihent, mert szombaton 7-kor kezdődött a reggeli óra. Azon is majdnem mindenki jelen volt. Utána reggeliztünk, majd nekiindultunk a Csóványosnak. Páran már előző nap tettek egy kis kirándulást, de most vagy 15-en indultunk el. Kissé széthúzódott a mezőny, de azért mindannyian felértünk a csúcsra. Ott a kilátó éppen átépítés alatt van, szóval nézelődni nem nagyon volt lehetőség, de maga az erdei táj is nagyon szép volt, a hotel környékén is kellemesen lehetett relaxálni. Éjszaka esett egy kicsit az eső, és nappal is eleredt néha, de azért napsütésből is jutott a hétvégére. A kirándulást ebéd követte, majd egy kis csendespihenő.

Este pránájáma-órát tartottam, majd utána Andi Jin-jógája következett. Általában fel szoktam idegesedni a Jin-jógától, mert öt percig lenni egy pózban az túl sok az elmémnek. De most egészen jól is esett, közben sikerült helyreraknom az elmozdult nagylábujjamat és a nyakamat is, és különböző meridián-pontokat is masszírozgattunk a pózokban.

Estére tábortüzet terveztünk, de az eső miatt végül ez elmaradt, így viszonylag korán le is tudtunk feküdni. A vasárnap reggeli gyakorlásra kicsit kevesebben értek oda időben, de végül azért a legtöbben megjelentek, főleg, hogy volt, aki délelőtt már el is indult hazafelé. Úgyhogy óra után csináltunk egy majdnem teljes csoportképet, hogy legyen valami képes emlék is.

Az idő vasárnap is napos-felhős volt, így kimentem edzeni a játszótérre, közben Orsi a babát altatta és jógázott egy kicsit. Ebédre visszamentünk a szállásra, ismét jóllaktunk zöldséges falatokból. Ebéd után kettőtől tartottam még egy kis elméleti előadást, ahol körülbelül egy kérdés megvitatására jutott időnk, ami szokás szerint a jóga fizikai és szellemi aspektusának kapcsolatáról szólt. Utána pránajámáztuk, majd Andi tartott egy vinyásza flow órát, néhány páros gyakorlattal levezetve az egészet. Öt körül már indultunk is hazafelé, egy remek hétvége után.

Remélhetőleg mindenki feltöltődve távozott, én legalábbis igen. Mindhárom nap jógáztam egy jót, nem kellett internetezni meg facebookozni, bár volt wifi a szálláson. Térerő viszont nem nagyon volt, így a telefonjaink is csöndben maradtak. Lola jókat aludt, meg körbejárt a jógások kezeiben, mindenki tentézgette egy kicsit, akinek babahiánya volt. Ha lemaradtatok az elvonulásról, akkor lehet jönni még nyáron Zatonba, Tatarek Rezső edzőtáborába, ahol szintén fogok Ashtangát tartani minden reggel. Ez június 25 és július 5 között lesz, illetve az Atma Center Ashtanga-táborába is jöhettek, ami pedig Primostenben lesz, szintén Horvátországban, augusztus 23 és 30 között.