2016. augusztus 22., hétfő

Braci jógatábor - érkezés

Nagyon jól sikerült jógatábor után vagyunk, de sajnos egész héten nem volt időm blogot írni, így ismét utólag igyekszem összefoglalni, hogy mi is történt velünk. Mi pénteken keltünk útnak Sutivanba, ami a Brac szigeten található, nem messze Supetartól, a komp-kikötőtől. Miután már három jógatábort szerveztünk Bracra, de mindegyiket a "legmenőbb" turistaközpontba, Bolba, így tartottam tőle egy kicsit, hogy a szigetnek ez a része nem annyira izgalmas, mint Bol. Azonban a szállások szépek voltak, tengerparti kilátásban tudtunk jógázni az apartman nagy teraszán. Egy kissé meredek lejtőn kellett lesétálni a partra mintegy 200 métert, ami főleg felfelé érdekes babakocsival, illetve 6 hónapos babával a pocakban (persze nem az enyémben, hanem Orsiéban :-D). De a part szép volt, szombaton egy kb egy kilométerre lévő öbölbe mentünk strandolni. A part kavicsos, de ha bemegy az ember pár métert a vízbe, ott már homokos a tenger feneke.

Szombaton még magunk voltunk, így be tudtam hozni az előző heti elmaradt blogjaimat, és felkészültünk a vendégek fogadására vasárnap. A szállást és az étkezést Fábián Dóri szervezte, akit a vegatabor.hu oldalon tudtok elérni. Már több turnus lement előttünk, ájurvéda- és vegetáriánus főzőtáborok, de kifejezetten Ashtanga-jógatábor a miénk volt először. Vasárnap délután felé megérkeztek a vendégek, és este már vacsora is volt. Illetve előtte öttől tartottam egy Welcome jógát, hogy át tudják mozgatni a kocsiban üléstől meggémberedett tagjaikat. Este még röviden bemutatkoztunk egymásnak, majd elvonultunk pihenni, mivel másnap reggel fél hétkor kezdődött az első Ashtanga óra.

Hajnali négy felé erőteljes szálre éábredtem, és behoztam a ruhaszárító állványt az erkélyről, majd láttam, hogy az eső is rázendített. "hogy lesz ebből jóga az udvaron fél 7-kor?" - vakargattam a fejemet. De szerencsére pontban 6.20-kor elállt az eső, és tíz perc alatt valamennyire fel is száradt az udvar a szélben. Fel kellett húzni egy hosszú felsőt, az igaz, de azért jól sikerült az első jégtörő jóga. Az első sorozat feléig jutottunk, utána rátértünk a befejező gyakorlatokra, mert az előző napi jógán detektáltam, hogy elég sok a kezdő a csoportban.

Utána reggeli volt, majd strandolás. Aki akart, az feljött ebédelni is egykor, de erről én egy pár nap után leszoktam, mert nem annyira könnyen viselte a szervezetem a napi háromszori főtt kaját, mikor itthon csak egyszer és este szoktam ilyet enni. Délután pránájámával kezdtünk, majd Andi tartott egy szintén nem túl gyenge vinyásza Flow órát. Én majdnem minden nap edzettem óra előtt a kettlebellekkel, csak vasárnap nem, mert akkor pihenőnapom volt. Így utána pont jól estek a nyújtások. Aznap még erősen fójt a szél, de végülis nem volt annyira hideg, hiszen közben sütött a nap. Este még vacsora is volt. Utána mindenki kidőlt, bár aki még bírta, lement a városba sétálgatni meg kikötőt nézni.