2016. augusztus 24., szerda

Jógatábor - középidő

Kedd reggel már nem csak a návászanáig vettük az Ashtanga sorozatot, hanem a nehezebb pózokat is hozzátettük, de a végéről még lemaradt egy pár póz. Igyekeztem fokozatosan adagolni a terhelést, mivel a legtöbb táborozó meg nem ashtangázott előtte. Ugyancsak keddre volt betervezve egy kirándulás a Blaca kolostorba, ami még a rónai korban lett alapítva, és izgalmas könyvtára van. Illetve a Vidova Gorára, a sziget legmagasabb csúcsárai is kirándult a csoport. A gyerekesek nem tudtak becsatlakozni, mert a terep azért babakocsival nem volt járható. Legközelebb remélem én is meg tudom nézni a kolostort, a hegytetőre már felfutottam egyszer. Gyönyörű a kilátás onnan!

Mi pedig, a gyerekesek, elmentünk egy 21 kilométerre lévő homokos partszakaszhoz. A szél még ma is nagy volt, így a gyerekek nem tudták annyira élvezni a homokozást, a vízbe meg rajtam kívül nem is ment be senki. Elkértem Szabó Andi felfújható SUP-ját, és azon igyekeztem megküzdeni a hullámokkal. A napszemüvegemet az első leesésnél elnyelte a tenger, mivel egyszerre kellett a deszka és az evező után kapnom, és még vissza is kapaszkodnom a SUP-ra. Mindig, amikor éppen megszáradtam a SUP-on állva, egy újabb hullám beborított a vízbe, így töltöttem el vagy két órát. Egyszer, amikor éppen a vízben voltam, a szél a SUP alá kapott, és jól a fejemhez vágta, de végül kisebb horzsolásokkal megúsztam a kalandot.

Andi délután Jin-jógát tartott, ami nekem is jól jött a sup-ozás után, meg a többieknek is a kirándulás után. Szerdán már teljes első sorozatot nyomtunk reggel, és a szél is éppen hogy csak fújdogált. Este csípőnyitó óra volt, ha jól emlékszem. Az étkezést naponta háromszor Dóri és csapata biztosította, akik nagyon jártasak a vegetáriánus és vegán főzés rejtelmeiben. Az ételek mindig kész voltak időre, és mindig volt vegán, illetve gluténmentes opció is. Reggelente volt némi friss gyümölcs és zöldség is, de egészében véve nekem hiányzott azért a zöld saláta, amit itthon minden vacsorához szoktam enni. Gabonafélét sem eszem ennyit, a sült ételekről nem is beszélve. Szerdától már inkább nem is ettem meg az ebédet, csak este, mert másképp nem tudtam rendesen edzeni délután. Itthon én naponta egyszer, este szoktam főtt ételt enni, és az is sokszor leves valamilyen hüvelyesből, vagy zöldségétel. A táborban örültem volna a több fehérjeforrásnak és zöldségnek, de azok a zöldségételek, amik voltak, nagyon ízlettek. A többiek is nagyjából elégedettek voltak a kajával, mert persze mindenkinek az ízlését nem lehet eltalálni.

Sutivan a klasszikus üdülővárosok elrendezését mutatja: a parttól fölfelé vannak az apartmanok, a parton van egy kikötő és egy pici óvárosi rész, a többi partszakasz pedig strandolós. Mindenhol vannak zuhanyzók és öltözők, mibilwc-k a parton, így kényelmesen lehet strandolni. A fentebb említett homokos öblön kívül mindenhol sziklás vagy köves a part, de viszont remekül lehet úszni benne, Amikor éppen nem voltak nagy hullámok, én is úsztam minden nap egyet, illetve futottam a tengerparti sétányon is.