atha szimhászanam:
gulphau csa vrisanaszjádhah sívanjáh pársvajóh ksipét
daksiné szavja-gulpham tu daksa-gulpham tu szavjaké /52/
Nyomjuk a sarkunkat a gát két oldalához, olyan módon, hogy a bal sarkunk a jobb oldalához és, a jobb pedig a balhoz.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXx2VMPFE-tMd_tQt5V3UOznZWBj2Avb1IJtodJSHhtLYqMkzItu_CC7IriHeRMsaUWb02gRxWDMpkYZWduULuolaxqhh01rM52P9IWCNCAhVDI2_Knq4hcO7bx8Hpsi5JYJB9LvZ4sHmT/s320/simhasana4.jpg)
vjátta-vaktró niríkséta nászágram szuszamáhitah /53/
Helyezzük a kezeinket a combjainkra, kinyújtott ujjakkal, és nyitott szájjal, összpontosított elmével nézzünk az orrunk hegyére.
szimhászanam bhavéd état púdzsitam jógi-pungavaih
bandha-tritaszja-szandhánam kuruté császanóttamam /54/
Ez a szimhászana, amit a legjobb jógik szentnek tartanak. Ez a kiváló ászana elősegíti a három bandha (múla bandha, dzsálándáhra bandha és uddíjána bandha) tökéletesítését.
A szimhászanában a szájat, arcot, nyakat, vállakat és karokat megfeszítjük, így előkészítjük az izmokat a bandhák végzésére. Különböző lábtartásokkal szokták gyakorolni, a fenti keresztezett lábtartás mellett a vadzsrászanában, vírászanában, padmászanában vagy még gupta-padmászanában is szokták gyakorolni. Ez utóbbinál a tenyereket a földön kell tartani, nem a térdeken.
atha bhadrászanam:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGEf4Qvbo0rqA3hCf74cNikZDoSB14NhEgRY9pxKhHWDR61hNbCYz65COmwvspLuV4_IeEr44iFsIUpz2xQ4L2WGa8zIkmId5F09AFvvONfSFBAXwp92Ns36GCPYEBSI7Awgr8HCEd9Le_/s1600/krishnamacharya.jpg)
szavja-gulpham tathá szavjé daksa-gulpham tu daksiné
pársva-pádau csa páníbhjám dridham badhvá szuniscsalam
bhadrászanam bhavéd état szarva-vjádhí-vinásanam /56/
A sarkainkat helyezzük a gát két oldalára, a bal sarkunkat a bal oldalon, a jobbat pedig a jobb oldalon tartva, a talpainkat szorítsuk egymáshoz a kezeinkkel. Ez a bhadrászana, és az összes betegség elpusztítója.
góraksászanam itjáhur idam vai sziddha-jóginah
évam ászana-bandhésu jógíndró vigata-sramah /57/
A szakértő jógik ezt góraksászanának nevezik. Ebben az ászanában ülve a jógi képes megszabadulni a fáradtságtól.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4LRJAHHbewT7Ye2YLl0o8LWbSD4G8WaReapIdOwkltnST1WBMRVko8vlRY4SwqULPaAJIgKEIgQdE1ut1nn85ik3N2eYoH_G4pET0M1f7tfFD_30yN0cz8dguVe1Bc37CbFywv7H8INy5/s200/2997308101_e83270663e.jpg)
abhjaszén nádiká-suddhim mudrádi-pavana-krijám
ászanam kumbhakam csitram mudrákhjam karanam tathá /58/
A nádíkat meg kell tisztítani a szennyeződésektől a mudrák, stb, végzése által (ezek a pránához kapcsolódó gyakorlatok), az ászanák, kumbhakák és egyéb különleges mudrák végzése által.
A mudrák alatt a szerző valószínűleg az olyan alapgyakorlatokat érti, mint például a viparíta-karaní, vagy a különböző dristiket, nézőpontokat, amelyek a prána ármalását hivatottak irányítani. A kumbhaka a légzésvisszatartásos légzőgyakorlatokra vonatkozik, a csitra-mudrá pedig valószínűleg a kéztartásokra, amelyek szintén finoman szabályozzák a prána áramlását. A vers még a krijákat , vagyis a satkarmának nevezett tisztító folyamatokat is említi.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése