2015. május 24., vasárnap

A Káli-medence - Ashtanga elvonulás

Vasárnapra szerencsére jobb lett az idő, felszáradt a fű is, ezért a gyerekek (volt belőlük négy) jókat tudtak játszani a két panzió hatalmas kertjében. Pár órára még a nap is kisütött. Szentbékkállán nem szokás kerítésekkel elválasztani a telkeket, és a kaput sem nagyon szokták zárni. Kutyát is csak egyet láttunk, de az sem ugatott, csak szemlélt minket csendesen.

A vasárnapi szép időre való tekintettel autós körtúrát terveztünk be, melynek első állomása a káptalantóti biopiac volt. Irdatlan sok autó próbált leparkolni a szőlő mellett kialakított rögtönzött parkolóban, egy-kettő be is csúszott a nedves föld-kátyúkba, úgy kellett kihúzni. A piacon persze nem volt túl sok bioáru, de volt finom eper, méz, cukormentes homoktövis-szörp, és számtalan kézműves tárgy, szappan, még egy kovács is kitette a portékáját. Autentikus középkori hangulat uralkodott. persze a legtöbb kaja (házi sajtok, kolbász, lepények, tönkölykenyerek stb.) nem illett bele a gluténmentes vegán étrendünkbe, de így is jó volt nézni a hagyományőrző árusokat.

Némi vásárfia beszerzése és csemegézés után továbbindultunk Salföldre. Én Lolával együtt bealudtam az autóban, de a többiek végigsétáltak a festői szépségű falucska utcáin és megnézték az ottani kőtengert is. Kékkútra indultunk tovább, egy kis Theodora ásványvizet hörpinteni közvetlenül a kútból. Ennek teljesen más az íze, mint a palackozottnak, nekem jobban bejött. Volt egy kecskesimogató farm is, de mivel Lola aludt, így ott nem álltunk meg.

A harmadik és egyben utolsó állomás a Hegyestű nevű geológiai képződmény volt, ami tulajdonképpen egy vulkáni bazaltoszlopokból álló, félig leomlott hegy, és nagyon szép. A hegyecske megmászása és a fotózkodás után hazaindultunk, és némi ebéd meg edzés után kezdődött is a délutáni jógaóra. A pránájáma után Nagy Angi tartott kontakt-jógát, nagyon jó gyakorlatok voltak, oldott hangulatba került a társaság.

Este a vacsora után némileg feltámadt a szél, de azért raktunk egy jó kis tábortüzet és mellette beszélgettünk. A téma, amit felvetettem, a következő volt: "Mit kezdjünk a démonainkkal?" Érdekes párbeszéd alakult ki, majdnem tizenegyig kint ültünk a tűznél.

Hétfő reggel ismét esős időre ébredtünk, de ez nem akadályozott meg bennünket, hogy letoljuk a reggeli Ashtangát. Utána ismét egy jól sikerült reggeli, majd a tapolcai tavasbarlangot céloztuk meg autóval. Sajnos nagyon nagy volt a sor, amit nem akartunk végigállni az esőben. A barlangfürdő meg egy hotelhez tartozott, oda is csak a szállóvendégeket engedték be. Úgyhogy visszatértünk a szállásra, és ott töltöttük el a nap hátralévő részét 4-ig. Egy kisebb  csapat azért az esőmentes időszakot kihasználva felment az öreg-hegyi kilátóba, ahonnan az egész Káli-medence és a Balaton is látható.

Délután pránájáma, majd vinyásza flow óra volt Angival. Az óra után mindenki elbúcsúzott egymástól, és elindultunk hazafelé. remekül sikerült ez a három nap, mindenki jó sokat evett, én még pihenni is tudtam, és egy kicsit kikapcsoltam az internetből, megízleltem az "off-the-grid" életmód örömeit. Szép tájak is voltak, remek jógaórák, remélem, hogy mindenki jól érzete magát. Idán augusztusban még becsatlakozhattok egy hasonlóan jó hangulatúnak ígérkező Ashtanga-jógatáborba Primostenben, jövőre pedig keresünk újabb helyszínt a tavaszi elvonuláshoz is!