2016. május 9., hétfő

Ashtanga elvonulás Kishután

Nehezen indul az idei nyár. Egy korai melegebb időszak után ismét visszajött a hideg és az esős idő, így úgy tűnik, az embereknek kevesebb kedvük volt kimozdulni, mint tavaly. Az Atma Center tavaszi Astanga elvonulását hagyományosan a pünkösdi hétvégére szervezzük, és idén nem volt telt ház, úgy mint az előző években, csak huszan voltunk Kshután, Zemplén megyében. A falu a Kék túra útvonalán van, Sátoraljaújhelytől nem messze, a szlovák határ közelében. Mivel múlt héten ott voltunk, és nem volt se térető, sem internet, megint becsúsztam a blogírással, most próbálom behozni magamat.

Péntek este érkeztünk, és a nagy csendben, a jó levegőben jó nagyon tudtunk aludni. Szombaton reggel kezdtek érkezni a résztvevők, majd tizenegyre mindenki felsorakozott egy jó kis Ashtangára a vendégház nappalijában. Pont elfértünk. Utána ebéd volt, majd maradt pár óránk kirándulni. Célba is vettük a szomszéd falut, Bózsvát és átsétáltunk egy szép szurdokon meg vissza. Közben Lola elaludt, úgyhogy cipelni is kellett egy darabon, de a lábán is egész sokat jött.

Hatkor egy kis pránájáma-gyakorlással folytattuk, majd András tartott egy gerincjóga- és csípőnyitó órát. Az este megint a pihenésé volt, mindenkire ráfért a rohanós hétköznapok után. Néha eleredt az eső, de azért nem esett végig. Laca és felesége voltak a szakácsok, jóvoltukból naponta háromszor teletömhettük a bendőnket finom vegán ételekkel.

Vasárnap reggel hétkor kezdődött az Ashtanga, most is hiánytalan létszámban megjelent a társaság a gyakorlásra. Utána kisütött a nap is egy kicsit, és elindultunk a Megyer-hegyi tengerszemhez. Ez egy volt kőbánya, amit elárasztott az esővíz. Szép, függőleges falai voltak, körbejártuk, fotóztunk. A víz nem volt túl mély, és nem is volt annyira kék, mint a képeken, de egy túrának jó volt azért. Fent egy képet láthattok a társaság egy részével, ami a kiránduláson készült.

Fél ötkor ismét pránájáma volt, majd kontakt-jóga, amit nagyon élvezett a társaság. A végén egy-két akró elemet is kipróbáltak. Estére tábortüzet és bográcsozást terveztünk, de mivel eléggé elkezdett esni az eső, inkább a nappaliban tartottunk egy jógafilozófiai beszélgetést, ahol a vendégek sok érdekes kérdést tettek fel, én meg válaszolgattam a tudomásom szerint.

Hétfő reggel ismét egy hiánytalan Ashtanga gyakorlással nyitottunk, ahol az első sorozat fele után rátértünk a második sorozat hátrahajlító pózaira. Bár a résztvevők között voltak gyakorlottabb és kevésbé gyakorlott jógások is, mindenkinek tetszettek a pózok és lelkesen csinálták őket. A legtöbben hazafelé indultak már a reggeli után, így hétfőn csak mi mentünk el kirándulni Orsival és Lolával. Kisvasúttal mentünk a Kőkapuhoz, ahol egy vadászkastély áll, és onnan visszagyalogoltunk Kishutára. Aztán megettük az ebéd maradékait, majd Loláék csendespihenőztek, én meg edzettem egy jót a kertben a kettlebellekkel. Ha pünkösdhétfő, ha nem, edzés van! Négy óra felé elindultunk, és így végződött az idei Ashtanga elvonulás. Legközelebb a horvátországi jógatáborba csatlakozhattok be Brac szigeten, augusztus 21 és 27 között. Illetve Budapesten is mindenkit szeretettel várunk a Napforduló Jógafesztiválra, június 19-én a Margitszigeten.