2017. május 26., péntek

Pünkösdi Ashtanga Elvonulás

Sikeresen lezajlott idei Ashtanga elvonulásunk, Bükkszentkereszten töltöttünk el három napot remek társaságban és környezetben, sokat jógázva. Tíz gyerkőc is volt a csapatban, így akinek az volt a félelme, hogy a gyerek miatt nem tud majd jógázni, szintén kellemesen csalódott. Összesen harmincan voltunk, akik közül páran már a pénteki, nulladik napra is lementünk, és részt vettünk a Szabó Gyuri bácsi kertjében tartott gyógynövényismereti túrán, melyet egy fiatal srác vezetett. érdekes dolgokat mondott a különböző gyügynövényekről, az egyik, amit megjegyeztem, hogy a kertben termesztett gyógynövények hatóanyag-tartalma általában elenyésző a vadon termőkéhez képest. A gyerekek persze össze-vissza kószáltak a midenféle menta, cickafarkfű, zsúrló, tejoltó galaj meg egyéb gyógynövény-ágyások között, de ezért érdekes kirándulás volt, hasznos információkkal. Utána bevásároltunk gyógyteákból Gyuri bácsiék mintaboltjában, és visszatértünk a szállásra. Este már vacsora is volt, és másnapra vártuk a vendégek java részét.

Szombaton tíz-tizenegy felé kezdtek érkezni a vendégek, fél tizenkettőkor nyomtunk is egy alapozó Ashtanga rövid sorozatot, pár csípőnyitással kiegészítve. Utána kirándulás volt, felmentünk a közeli kilátóba meg elmentünk a gyógynövényházba, mert az már csak ma volt nyitva. Bükkszentkereszt 600 méter tengerszint feletti magasságban fekszik, és nagyon tiszta a levegője, gyógyító a klímája. Este András tartott jógát és pránájáma-gyakorlást, majd vacsoráztunk. Finom vegán fogásokat készített Laca és felesége minden nap. Vacsora után egy éjszakai tájékozódási túra volt a fakultatív program, amit Honfi Gábor, egy tájfutó versenyző, és az elvonulásain rendszeres látogatója tartott. Többen vannak, akik évek óta rendszeresen részt vesznek az elvonulásainkon, melyeket mindig más helyszínre szervezünk.

Vasárnap reggel teljes Ashtanga első sorozattal kezdtünk a fedett teraszon, ahol már hétkor is jó időjárás uralkodott. A gyakorlás végén még néhány vállnyitó gyakorlatra is sor került, majd a relaxáció és a reggeli következett. Reggeli után felkerekedtünk Lillafüredre, volt aki kocsival, és volt, aki gyalogosan vágott neki az útnak. Lillafüred festői szépségű városka, írók és költők kedvenc helye. Volt ott palota, függőkert, a Szinva patak 20 méteres vízesése meg egyéb látnivalók, na és persze fagyi, meg tologatós fajáték a gyerekeknek. Délután ismét jógáztunk, majd egy rövid pránájáma-gyakorlást is megejtettünk. Estére tábortűz és beszélgetés volt a tervezett program, de közbejött egy rövidke eső, így a tüzet nem tudtuk körbeülni, csak a távolabbi, fedett kerti verandáról néztük és beszélgettünk a jógafilozófia nagy kérdéseiről. A beszélgetés majdnem tizenegyig tartott, utána már ideje volt lefeküdni, mert hétfőn reggel is várt még az Ashtanga-gyakorlás.

Az éjszakai esőtől egy kicsit lehűlt a hőmérséklet hétfőre, így pulóvert kellett húzni a jógázáshoz. Így is sikerült egy kellemeset jógázni, és a második sorozat hátrahajlító pózaival is kiegészítettük a gyakorlást. A hétfői kirándulás a falu másik végén lévő Boldogasszony-kövekhez vezetett. A monda szerint Szűz Mária ült itt az egyik kövön, ezért a kis ligetben lévő összes követ gyógyító hatásúnak tekintik. ki is próbáltuk, mindenki leült a kövekre. Én is úgy voltam vele, hogy azért nem adok túlzottan sok hitelt az ezoterikus elképzeléseknek és a csodás gyógyulásoknak, de lássuk meg, mit tudnak a kövek. Miután hazatértünk, valóban azt tapasztalom, hogy egy-két krónikus panaszom elmúlt: nem fájnak a térdeim, a prosztatám is jobb, és a talpamról elmúlt egy krónikus gombafertőzés is. Úgyhogy valamennyire valóban hatnak a kövek!

Hétfő délután egykor volt az utolsó jógaóra, amin én már nem tudtam részt venni, mert még meg kellett csinálnom az aznapi kettlebell-edzésemet is, mielőtt elindultunk. De a vendégeknek az is nagyon tetszett, és láthatóan mindenki elégedetten indult hazafelé. Bár nem csak a pihenésről szólt ez a három nap, azért mindenképpen jót tett a levegőváltozás és az együtt eltöltött idő. Köszönöm a résztvevőknek, hogy eljöttetek, jövőre is várunk mindenkit szeretettel, illetve idén még csatlakozhattok a horvátországi jógatáborunkhoz, augusztus 26 és szeptember 2 között, Primostenben.