"Ha valaki az első csakra szintjén áll, és megkérdezik Istenről, akkor azt mondhatja: „Nem tudom, miről beszélsz.”A második csakra szintjén a törzs vagy népcsoport fogja meghatározni valakinek a hitét. A harmadik csakra szintjén racionalistának vagy ateistának állíthatja be magát az illető, vagy éppen hívőnek, de a döntést a hozzá kapcsolódó előnyök alapján hozza meg – például a politikusok gyakran hivatkoznak a megválasztóik által tisztelt szent könyvre, de inkább azért, hogy újra megválasszák őket, mintsem valódi istenszeretetből.
A
negyedik csakra szintjén érezzük isten létezését, és
kifejleszti a bizalmat, valójában itt kezdődik a spirituális út.
Az érzés és a bizalom személyes dolgok, míg a felettesek vagy a
társadalom által parancsba adott hit személytelen. Az ötödik
csakra szintjén megértjük az isteni törvényt és és képesek
leszünk azt mindenki javára fordítani. A hatodik csakra szintjén
megvalósítjuk Istent, de megtartjuk az egyéni azonosságunkat.
Ezen a szinten egy Emberiséggé válunk egy Isten alatt. Lehet, hogy
különböző módokon imádjuk, de megvalósítjuk Isten és az
Ember lényegi egységét. A hetedik csakra szintjén beleolvadunk
istenbe, és végül az egyéniségünk feloldódik. Ha túl hosszú
ideig maradunk a hetedik csakrában, akkor nem tudjuk visszaállítani
ezt az azonosságot. Ezért a bhakták szeretnek a hatodik csakra
szintjén maradni.
Itt
csak a hat fő csakrát mutattam be, melyek a légzésciklus részét
képezik. A hetedik csakra kívül esik a légzéscikluson, és csak
a légzésvisszatartás (kumbhaka) során érhetjük el. Ez a
csakra, a szahaszrára (ezerszirmú lótusz) teszi lehetővé
az emberi megtapasztalás csúcsát, de ezen a ponton az ember
megszűnik ember lenni. Ahhoz, hogy ezt megértsük, még mélyebbre
kell mennünk a spirituális filozófiában. Ezt a csakrát a 17.
fejezetben fogom ismertetni.
A
tapasz nijamát (előírást) szintén nem érintettem. Míg
az összes többi jamát és nijamát egyértelműen
hozzá lehet rendelni valamelyik csakrához, A tapasz minden
egyes csakrához köthető. A tapasz a megtisztító
gyakorlást jelenti. Az ászana, krijá, pránájáma,
meditáció, és az odaadás mind a tapasz formái. A tapasz
fontossága a jógában megmutatja a különbséget a jóga és az
olyan rendszerek, mint az advaita védánta között. Míg az
advaita védántában a közvetlen kapcsolat a tanárral a
legfontosabb, a jógában vannak olyan gyakorlatok, melyeket a
tanulók egyedül is elvégezhetnek a saját felemelkedésük
érdekében."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése