Siva-kirtana
Sambhó Sankara Namah Sivája Giridzsá Sankara Namah Sivája
Sambhó Sankara Namah Sivája Arunácsala Siva Namah Sivája
Óm Namah Sivája Hara Óm Namah Sivája
Sivája Namaha Sivája Namah Óm
Sambhu - Siva, a gyönyör forrása; Sankara - A kétségek eloszlatója; Namah - tiszteletemet ajánlom; Sivája - Sivának, a Kedvezőnek; Giridzsá - Párvatí, Siva hitvese; Arunácsala - Siva lakhelye a földön; Hara - A bűnök elpusztítója; Óm - univerzális hangrezgés.
Sambhu - a tizenegy Rudra (Siva különböző formáinak) egyike. Siva egyidejűleg a durva fizikai elemekbe is kiterjeszti magát, ugyanakkor a meditáció spirituális tárgya is. Ezért nevezik Sambhunak. A szót egyesek a "szvajambhú" - "önmagától született" kifejezéssel hozzák összefüggésbe. Siva, Mahésvara és Sambhu - ez a három név a teremtés, fenntartás és magsemmisítés apsketusaira is vonatkozik. Sambhu a forrása az anyagi érzéktárgyakból és az önvalóból származó örömnek is.
Sankara - Sivának ezt a nevét többféleképpen is szokták értelmezni: "szam" + "kara" - "Aki kedvezően cselekszik". Ugyanakkor Sankarát a szamádhit, vagy az önvalóba való visszatérést is jelenti. Egy másik értelmezés szerint: "Sanka" + "hara" - "Aki megsemmisíti a kétségeket".
Siva - Siva, aki mindig tiszta, vagy mindig kedvező a hívei felé.
Giridzsá - Párvatí, vagy Umá, az úr Siva női energiájának neve. Párvatí Himavánnak, a hegyek királyának a lánya, és a Giridzsá név a "hegyekből születetetÍ" jelenti.
Arunácsala - Egy szent hegy Indiában, ahol Siva egy lángoló lingamként jelent meg, hogy megállítsa Brahmá és Visnu konfliktusát.
Hara - Az, aki elpusztítja a világot, a bűnöket, a gonoszt stb. Siva az, aki felszabadít az ismétlődő születés és halál körforgásából, és megadja a móksát. Hara az, aki elveszi a bánatunkat, szenvedésünket, a kéjt, a tudatlanságot, az anyagi ragaszkodásokat és felszabadítja a lelkünket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése